Afspraak

op de polikliniek

Uw afspraak

  • Kom zoveel mogelijk alleen naar uw afspraak op de polikliniek.
  • Wij verzoeken patiënten en bezoekers vanaf 13 jaar dringend een mondkapje te dragen. Ook als u gevaccineerd bent. Mocht u uw mondkapje vergeten zijn, dan bieden wij deze aan op verschillende punten in het ziekenhuis.
  • Sommige afspraken met uw arts gaan via een online consult of videoconsult met de BeterDichtbij-app.
  • We hebben weinig ruimte in de gangen, wachtkamers, spreekkamers en patiëntenkamers. Om deze reden willen we zo min mogelijk mensen in ons ziekenhuis tegelijk ontvangen.

Afspraak maken

Steeds meer afspraken kunt u zelf online inplannen www.mijntergooi.nl. Meer informatie leest u op de pagina online afspraak maken.

Online afspraak maken
Inloggen via MijnTergooi met DigiD >  

  Online afspraak maken
Inloggen met een verwijsnummer >     

 

Lukt het u niet uw afspraak zelf online in te plannen? Dan neemt u contact op met de polikliniek via ons klantcontactcentrum. Dit kan via het afdelingsnummer of het algemene nummer T 088 753 1 753 of stuur een mail naar .

Het klantcontactcentrum is bereikbaar van tussen 8:30 uur en 16:30 uur. Stuurt u een mail? Geef dan duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer aan in deze mail. Bij het maken van een afspraak is het mogelijk om uw voorkeur voor een bepaalde specialist kenbaar te maken.

Afspraak afzeggen of verplaatsen

Wilt u een afspraak verplaatsen of annuleren? Dit kunt u doen via www.mijntergooi.nl. Dit kan tot uiterlijk 3 dagen voor uw afspraak.
Lukt het niet via Mijn Tergooi? Dan kunt u tot uiterlijk 24 uur van tevoren uw afspraak kosteloos wijzingen. Neem hiervoor contact op met ons klantcontactcentrum. Dit kan via het afdelingsnummer of het algemene nummer T 088 753 1 753 of stuur een mail naar . Stuurt u een mail? Geef dan duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer aan in deze mail.

Wegblijftarief

Voor afspraken die u te laat afzegt (korter dan 24 uur van tevoren) of waar u niet verschijnt zijn wij helaas genoodzaakt om € 40,- in rekening te brengen.

Aanmelden via zuilen

Tergooi MC werkt met het aanmelden via zuilen. Als u voor een afspraak of onderzoek naar ons ziekenhuis komt dan meldt u zich met uw identiteitsbewijs aan bij één van de aanmeldzuilen in de centrale hal. U vindt de aanmeldzuilen in de centrale hal van Tergooi MC locatie Hilversum en Blaricum en bij de polikliniek ingang locatie Blaricum.

Neem uw identiteitsbewijs mee! Alleen met een geldig identiteitsbewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs, ID kaart of verblijfsdocument) kunt u zich aanmelden bij de zuilen. Meer informatie leest u op de pagina aanmelden via zuilen

Ook kunt u zich voor veel afspraken 24 uur voor uw afspraak online aanmelden via Mijn Tergooi. Als u inlogt met DigiD kunt u zich op het startscherm van Mijn Tergooi online aanmelden en uw gegevens controleren. Lees meer over het online aanmelden.

Online aanmelden
Inloggen op MijnTergooi met DigiD >  

Voor het eerst bij Tergooi MC

Komt u voor het eerst naar Tergooi MC? Dan moet u zich eerst inschrijven in het ziekenhuis. U heeft hiervoor een geldig identiteitsbewijs nodig en uw zorgverzekeringspasje. Meer informatie leest u op de pagina Inschrijven in het ziekenhuis

Meenemen naar elke afspraak

Controleer uw persoonlijke gegevens

U bent er zelf verantwoordelijk voor dat uw persoonlijke gegevens, zoals uw naam, adres, huisarts, verzekering en apotheek correct in uw dossier staan. U kunt zelf de gegevens controleren en wijzigen via ons patiëntenportaal Mijn Tergooi of via onze aanmeldzuilen. Ook kunt u de gegevens laten aanpassen bij de inschrijfbalie in de centrale hal van Tergooi MC of een mail met uw gegevens sturen naar.

Hoe ga ik naar Tergooi MC?

Tergooi MC heeft locaties in Hilversum, Blaricum en Weesp. Er is parkeergelegenheid op het terrein. Op de locaties Blaricum en Hilversum geldt betaald parkeren. Bij locatie Weesp kunt u gratis parkeren met de blauwe parkeerschijf.

Plattegrond

Op de plattegrond kunt u zien waar de afdeling of polikliniek zich bevindt in het ziekenhuis.

Veelgestelde vragen ivm het coronavirus

Afspraken op de polikliniek

Is het factuurbedrag voor een telefonisch of videoconsult hetzelfde als voor een polibezoek?

Landelijk is tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars en de NZa overeengekomen dat een consult op afstand (telefonisch of videoconsult) gelijk staat aan een polikliniekbezoek. Een consult op afstand telt op dezelfde wijze mee in de totale kosten van een behandeling als een polikliniekbezoek op het spreekuur. Het kan gebeuren dat u op de nota van uw zorgverzekeraar bij het activiteitenoverzicht een ‘eerste polikliniekbezoek’ ziet staan, terwijl u niet in het ziekenhuis geweest bent, maar bijvoorbeeld met de arts gebeld heeft. Consulten op afstand blijven om administratieve redenen geregistreerd staan als een bezoek. Dit heeft voor u geen gevolgen.

Onlineconsult en videoconsult

Is het factuurbedrag voor een telefonisch of videoconsult hetzelfde als voor een polibezoek?

Landelijk is tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars en de NZa overeengekomen dat een consult op afstand (telefonisch of videoconsult) gelijk staat aan een polikliniekbezoek. Een consult op afstand telt op dezelfde wijze mee in de totale kosten van een behandeling als een polikliniekbezoek op het spreekuur. Het kan gebeuren dat u op de nota van uw zorgverzekeraar bij het activiteitenoverzicht een ‘eerste polikliniekbezoek’ ziet staan, terwijl u niet in het ziekenhuis geweest bent, maar bijvoorbeeld met de arts gebeld heeft. Consulten op afstand blijven om administratieve redenen geregistreerd staan als een bezoek. Dit heeft voor u geen gevolgen.

Wat is een online consult?

Via een online consult stelt u een vraag aan uw arts. Dit werkt ongeveer hetzelfde als het sturen van een Whats-app bericht maar dan via de app BeterDichtbij. Via deze app kunt u eenvoudig vragen kunnen stellen die geen spoed hebben, maar wel belangrijk zijn. Lees meer informatie over het online consult.

Wat is een videoconsult?

Het videoconsult biedt u de mogelijkheid om thuis, via een smartphone, tablet, laptop of pc, een videogesprek te hebben met uw arts in het ziekenhuis, waarbij u en uw zorgverlener elkaar kunnen zien en horen. Lees meer informatie over een videoconsult

 

Online consult of videoconsult via de BeterDichtbij-app


Samen beslissen begint met 3 goede vragen

U heeft recht op goede informatie. De 3 goede vragen kunnen helpen om die goede informatie te krijgen.

Meer informatie over 3 goede vragen


Afsluiting Oosterengweg

Tergooi locatie Hilversum is tot oktober 2021 voor autoverkeer alleen te bereiken via de Soestdijkerstraatweg of de zuid- en zuidwestelijke aanrijroute naar de Van Riebeeckweg.

Meer informatie over wegwerkzaamheden