Aanmelden

In centrale hal + poli

Aanmelden centrale hal + polizuil

Voor uw afspraak dient u zich aan te melden. Dit doet u bij de centrale zuilen in de hal + scan daarna de afspraakticket bij de polikliniek.

 

  1. Neem een geldig identiteitsbewijs mee! 
  2. Ga naar de aanmeldzuil in de centrale hal en scan uw identiteitsbewijs
  3. Doorloop de stappen op de aanmeldzuil en print uw afspraakticket
  4. Ga naar de aanmeldzuil in de buurt van de afdeling waar uw afspraak plaatsvindt en scan uw afspraakticket.

 

Heeft u meerdere afspraken op 1 dag? Bewaar uw dag ticket goed, deze scant u voor iedere afspraak opnieuw bij de aanmeldzuil in de buurt van afdeling waar uw afspraak plaatsvindt.

Heeft u hulp nodig? Onze gastheren en gastvrouwen helpen u graag. Zij staan in de centrale hal. Ook kunt u zich voor uw afspraak online inchecken via Mijn Tergooi.

 

 

Uitgebreid stappenplan

In onderstaand stappenplan geven we uitgebreid uitleg over het aanmelden bij de zuilen.

Stap 1 – Neem uw legitimatiebewijs mee

Neem altijd uw legitimatie mee als u een afspraak heeft of voor onderzoek komt. Dit kan een paspoort, rijbewijs of ID-kaart zijn. Dit geldt ook voor kinderen.  Als u een afspraak heeft op de polikliniek meldt u zich aan bij één van de zuilen in de centrale hal van Tergooi MC of Tergooi MC Clinics. Ook als u iedere week een afspraak heeft, u meldt zich altijd bij de aanmeldzuil.

Stap 2 – Ga naar de aanmeldzuil in de centrale hal

Stap 3 – Selecteer uw identiteitsbewijs

Op het scherm van de aanmeldzuil verschijnen drie knoppen met daarop: een paspoort, een ID-kaart en een rijbewijs. U kiest op het scherm het identiteitsbewijs dat u bij zich heeft.

Stap 4 – Scan uw identiteitsbewijs

U scant uw identiteitsbewijs. Volg hiervoor de instructies op het scherm. Hierbij leest de zuil de (RFID) chip van uw identiteitsbewijs uit. De foto van uw identiteitsbewijs verschijnt op het scherm. We vragen u toestemming om deze foto te gebruiken in uw medisch dossier. De overige gegevens van uw identiteitsbewijs worden alleen gecontroleerd, ze worden niet opgeslagen.

Stap 5 – Controleer uw gegevens

Het scherm toont uw persoonsgegevens en vraagt of deze juist en compleet zijn. Als dat niet zo is, kunt u de gegevens aanpassen via “Wijzigen”. Als alles klopt, klikt u op ‘Volgende’. Uw afspraken van vandaag worden getoond.

Ook stelt de zuil u een aantal vragen die te maken hebben met een bacterie die ongevoelig is voor bepaalde antibiotica en die u ongemerkt kunt dragen en kunt u Tergooi MC toestemming geven voor deelname aan patiënttevredenheidsonderzoek.

Stap 6 – Neem uw afsprakenticket

De aanmeldzuil print uw afsprakenticket. Hierop staat de tijd van uw afspraak en de route. Volg het routenummer op uw afspraakticket.

Heeft u vragen of hulp nodig? Dan kunt u terecht bij onze gastvrouwen en gastheren. Zij staan naast de aanmeldzuilen en helpen u graag verder.

Stap 7 – Scan uw afsprakenticket bij de polikliniek

Op de plaats van uw afspraak bij de poliklinieken hangt ook een zuil. U meldt zich aan door de QR code op uw afspraakticket een paar centimeter voor de scanner te houden. Zodra het licht groen wordt, is uw ticket gescand.

Stap 8 Neem plaats in de wachtruimte

Op het scherm ziet u in welke wachtruimte u plaats kunt nemen. Uw arts of verpleegkundige haalt u daar op voor uw afspraak.

Als u op dezelfde dag nog een afspraak hebt, dan staat deze ook op uw afspraakticket. U gaat daarheen via het routenummer dat bij uw volgende afspraak staat. Om u aan te melden voor deze volgende afspraak scant u de QR code ook als u hiervoor op dezelfde plaats moet zijn. Het scherm laat weer zien in welke wachtruimte u voor deze afspraak moet zijn.

Vraag en antwoord over de aanmeldzuilen

Wat gebeurt er met de gegevens van mijn identiteitsbewijs? Is mijn privacy voldoende geborgd?

Tergooi MC is wettelijk verplicht te controleren of u de persoon bent die bij uw Burgerservicenummer hoort. Bovendien moeten wij aantonen dat wij uw identiteit hebben gecontroleerd.

De aanmeldzuilen scannen de gegevens van uw identiteitsbewijs. Hierbij leest de zuil de (RFID) chip van uw identiteitsbewijs uit. Uw naam, geboortedatum en/of BSN gebruiken wij om te controleren of de juiste informatie in ons elektronisch patiëntendossier aanwezig is en tonen deze. Wij vragen u of de pasfoto van uw identiteitsbewijs mag worden overgenomen. Alleen met uw expliciete toestemming nemen wij de pasfoto over en slaan deze op in uw medisch dossier. Deze toestemming geeft u via de zuilen. Alle overige gegevens van uw identiteitsbewijs nemen wij niet over. Tergooi MC maakt dus geen kopie van uw identiteitsbewijs en slaat deze ook niet op.

Als u zich niet via de aanmeldzuil wilt aanmelden, dan kunt u:

  1. Zich melden bij de inschrijfbalie en helpen we u daar verder
  2. Online aanmelden via MijnTergooi

Waar kan ik mij aanmelden via een aanmeldzuil?

  • Tergooi MC : centrale hal
  • Tergooi MC Clinics: centrale hal en bij de polikliniek ingang

Daarna gaat u naar de aanmeldzuil in de buurt van de afdeling waar u de afspraakticket scant. Deze zuil is voor meerdere poliklinieken die bij elkaar in de buurt zitten. Boven de zuil staat aangegeven voor welke polikliniek u zich kunt aanmelden.

U hoeft zich niet te melden bij een aanmeldzuil voor een afspraak bij

  • De Spoed Eisenhulp (SEH) in Tergooi MC
  • Tergooi MC locatie Weesp
  • Op verpleegafdelingen; wanneer u komt voor een opname

Welke afdelingen en locaties hebben geen aanmeldzuil?

  • U hoeft zich niet te melden bij een aanmeldzuil voor een afspraak bij
  • De Spoed Eisenhulp (SEH) in Tergooi MC.
  • Tergooi MC locatie Weesp.
  • Diagnosestudio.
  • Op verpleegafdelingen; wanneer u komt voor een opname.
  • Esthetisch Medisch Centrum (EMC) Gooi en Eemland

Ik heb meerdere afspraken op één dag, hoe werkt dat?

Als u op dezelfde dag meerdere afspraken heeft, dan staan deze ook op uw afsprakenticket. Om u aan te melden voor de volgende afspraak, scant u opnieuw de QR-code via de zuil bij op de afdeling waar u de afspraak heeft. Op het scherm verschijnt in welke wachtruimte u plaats kunt nemen. Ook hier haalt de arts of verpleegkundige u weer op voor uw afspraak.

Moeten kinderen zich voor hun afspraak ook aanmelden bij een aanmeldzuil?

Ja. Ouders moeten voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een arts of zorgverlener gaan. In het ziekenhuis moet iedereen zich kunnen legitimeren vanaf de geboorte. Dit is wettelijk bepaald.

Voor jonge kinderen kan de brief met opgave van het BSN (Burger Service nummer) die door de gemeente verstrekt is bij de geboorteaangifte als legitimatiebewijs worden gebruikt.

Meer informatie over de identificatieplicht in de zorg vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Wat gebeurt er als ik geen geldig legitimatiebewijs heb van mijn baby of kind?

Bent u in het ziekenhuis, dan verwijzen wij u naar de medewerkers van de aanmeldbalie. Daar helpen zij u verder. Vervolgens wordt u in de gelegenheid gesteld binnen 3 maanden een geldig legitimatiebewijs te tonen.  Dit kunt u doen bij een eerstvolgend bezoek aan het ziekenhuis. Heeft u geen vervolgafspraak meer in het ziekenhuis, dan komt u hiervoor apart terug en gaat dan rechtstreeks naar de inschrijfbalie.
NB. Voor jonge kinderen kan de brief met opgave van het BSN-nummer die door de gemeente verstrekt is bij de geboorteaangifte als legitimatiebewijs worden gebruikt.

 

Wat moet ik doen als ik mijn identiteitsbewijs ben vergeten?

Als u uw identiteitsbewijs bent vergeten, meldt u zich bij de inschrijfbalie. Deze vindt u in de centrale hal van Tergooi MC locatie Hilversum en van Tergooi MC locatie Blaricum. De baliemedewerker meldt u dan aan.

Ik ben mijn afspraakticket kwijt, wat nu?

Als u uw afspraakticket bent kwijtgeraakt, kunt u zich opnieuw aanmelden bij de aanmeldzuilen in de centrale hal. Een nieuw afspraakticket wordt dan geprint.

Hoe kunnen buitenlandse patiënten zich aanmelden?

Zij kunnen zich met hun buitenlandse identiteitsbewijs of vluchtelingenpas melden bij de inschrijfbalie in de centrale hal.

Het aanmelden bij de zuilen lukt niet. Wat nu?

Ga langs bij de inschrijfbalie in de centrale hal. Het aanmelden lukt niet omdat:

  • U voor het eerst als patiënt in Tergooi MC komt.
  • U geen geldig identiteitsbewijs heeft.
  • De zuil uw identiteitsbewijs niet herkent.
  • Wanneer uw verzekeringsgegevens niet kloppen of u niet verzekerd blijkt te zijn.

De medewerker van de inschrijfbalie helpt u verder en geeft u een ticket met uw afspraken.

Waarom zijn er aanmeldzuilen?

  • U heeft meer privacy bij het aanmelden
  • Uw gegevens en identiteitsbewijs worden gecontroleerd. Zo kunnen we beter voldoen aan de wettelijke identificatieplicht. Meer informatie over de identificatieplicht in de zorg vindt u op de website van de Rijksoverheid.
  • U hoeft niet meer in de rij te staan bij de balie van de afdeling
  • U heeft een duidelijk overzicht van alle afspraken die op die dag plaatsvinden op uw afspraakticket.

Ik wil niet dat Tergooi MC de foto van mijn identiteitsbewijs opslaat. Kan ik dit weigeren?

Ja, dit kunt u weigeren door op ‘nee’ te toetsen op de aanmeldzuil. We adviseren u om dit wel altijd te doen zodat we uw foto kunnen opnemen in uw dossier. Zo weten wij altijd of we de juiste patiënt voor ons hebben.