Mijn Tergooi via de Patiënt-app op uw telefoon
Met de Patiënt-app krijgt u snel en makkelijk toegang tot uw medische informatie in Mijn Tergooi. Ook kunt u met deze app meteen uw aankomende afspraken inzien. U logt 1 keer in met uw DigiD. Vanaf de volgende keer logt u in met een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Zo heeft u Mijn Tergooi altijd bij de hand.
Hoe installeert u de Patiënt-app?
Volg de instructies op uw telefoon of tablet. Houd een andere telefoon of tablet bij de hand. Die heeft u nodig om een QR-code te scannen.
1. Download de Patiënt-app
Zoek in uw App Store of Google Play Store naar ‘HIX Patiënt’ en installeer de app.
Download de app in de App StoreDownload de app in de Google Play Store
2. Kies een persoonlijke inlogcode
Open de app en kies een persoonlijke code van vijf cijfers. Onthoud deze code goed. Met deze code kunt u de volgende keer inloggen in de app.
3. Voeg Tergooi MC toe
- Klik op het plusje om Tergooi MC toe te voegen
- Klik op de oranje knop ‘Scan QR-code’ en scan de QR-code hieronder
- U bent nu op de pagina van Mijn Tergooi
4. Log in met DigiD
- Log in bij Mijn Tergooi met uw DigiD
- Volg de stappen op het scherm. U heeft hiervoor 5 minuten de tijd.
- Tik op ‘Activeren’. Als u langer dan 5 minuten heeft gewacht moet u opnieuw inloggen met DigiD.
5. De Patiënt-app is klaar voor gebruik
U ziet nu het logo van Mijn Tergooi in de app. Als u hierop tikt komt u in het portaal Mijn Tergooi. Inloggen met DigiD hoeft de volgende keer niet meer. Vanaf nu logt u altijd in met uw persoonlijke inlogcode.
Heeft u vragen over de Patiënt-app?
Kijk of uw vraag bij de veelgestelde vragen staat. Of ga naar Hulp bij Digitale Zorg – Tergooi MC.