Nieuwsoverzicht
Met hoeveel personen mag ik op bezoek?
Een patiënt mag twee bezoekers tegelijkertijd aan bed ontvangen. Voor meer informatie over bezoek, zie: Op bezoek in Tergooi MC .
Zijn er ook logeerkamers voor familieleden?
In een ernstige situatie kunnen familieleden ook blijven overnachten. Dit kunt u bespreken met de verpleegkundige van de afdeling.
Mag ik bij mijn kind blijven slapen als ouder?
Eén ouder of verzorger mag naar de uitslaapkamer. Voor de rust van uw kind en de andere patiënten mogen dat niet meer mensen zijn. Voor meer informatie zie: Voorbereiding op de operatie van uw kind.
Hoe kan ik mijn kind goed voorbereiden op een opname?
Ook voor u en uw kind is het belangrijk is om goed voorbereid te zijn. Voor meer informatie zie: de voorbereiding op de operatie van uw kind.
Wie kan ik bellen bij vragen over de opname?
Voor vragen over uw opname kunt u contact opnemen met de afdeling Opname.
Hoe kan ik mij goed voorbereiden op mijn (dag)opname?
Een goede voorbereiding is belangrijk. Voor meer informatie zie: voorbereiding op uw opname. Hier vindt u onder andere: wat u moet meenemen naar het ziekenhuis wanneer u de opnamedatum ontvangt of u mag eten en drinken voorafgaand aan de opname.…
Waarom is mijn rekening zo hoog voor een korte behandeling?
Als u in het ziekenhuis in behandeling bent, berekent het ziekenhuis niet elke scan, injectie of handeling afzonderlijk. Alle ziekenhuizen in Nederland werken met diagnosebehandelcombinaties. Een diagnosebehandelcombinatie is een zorgpakket dat gebruikelijk is bij een bepaalde behandeling, bijvoorbeeld bij een…
Waarom duurt de rekening zo lang?
De zorg in Nederland wordt geleverd in pakketten, zogeheten diagnosebehandelcombinaties (DBC’s). Die DBC’s kennen vanuit wet- en regelgeving een looptijd. Deze beslaan dus ook een periode en wanneer deze gesloten mag worden ligt vast in wet- en regelgeving. De maximale…
Ik heb de rekening thuis ontvangen, waarom?
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom u een rekening thuisgestuurd krijgt: Uw rekening betreft zorg die niet vergoed wordt vanuit het basispakket. Mogelijk bent u wel (deels) verzekerd vanuit uw aanvullend pakket. Neem hiervoor contact op met uw verzekering…
Ik moet de rekening zelf betalen, kan ik hiervoor een betalingsregeling treffen?
Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met de afdeling debiteuren via: 088 753 1373.
E-mail nieuwsbrief