Uw verwijzing

naar Tergooi MC

Uw verwijzing naar Tergooi MC

Bij een eerste afspraak bij Tergooi MC is het belangrijk dat u een verwijzing heeft van uw huisarts of een andere verwijzer. Wie u een geldige verwijzing kan geven, verschilt per verzekeraar. Zo accepteren niet alle verzekeraars een verwijzing van een fysiotherapeut.

Als uw verzekeraar uw verwijzing niet accepteert kan dat betekenen dat uw behandeling niet wordt vergoed. Daarom adviseren wij u om voor een geldige verwijzing altijd eerst langs uw huisarts te gaan. Ook met deze verwijsbrief is het belangrijk om te informeren bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling vergoed wordt. Lees hier meer over bij Zorgverzekering en kosten.

ZorgDomein

In de meeste gevallen krijgt u van uw verwijzer (huisarts, verloskundige of andere zorgverlener) een verwijzing via ZorgDomein. U ontvangt van uw verwijzer een bevestiging van uw verwijzing (ook wel patiëntbericht genoemd). Op dit patiëntbericht vindt u alle gegevens die nodig zijn voor het maken van een afspraak. U kunt dit patiëntbericht geprint meekrijgen of u krijgt een e-mail met daarin een link (een digitale verwijzing).

Hier leest u wat u moet doen met uw verwijzing.

> Een geprinte verwijzing of papieren verwijsbrief

  • Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling of met het algemene nummer T 088 753 1 753. Houd de bevestiging of het patiëntbericht bij de hand tijdens het maken van uw afspraak.
  • De poliklinieken zijn bereikbaar tussen 8:30 uur en 16:30 uur. Bij het maken van een afspraak is het mogelijk om uw voorkeur voor een bepaalde specialist kenbaar te maken.

> Een digitale verwijzing via ZorgDomein

Heeft u van uw verwijzer een e-mail met een persoonlijke link naar ZorgDomein ontvangen?

Doorloop dan de volgende stappen:

  • Klik op de oranje knop “Ga naar ZorgDomein Patiëntportaal” in uw e-mail om het Patiëntportaal van ZorgDomein te openen voor uw verwijzing.
  • U wordt gevraagd om in te loggen op ZorgDomein.
  • Er wordt dan een SMS met inlogcode naar uw mobiele telefoon verzonden. Zorg dus dat uw juiste mobiele telefoonnummer bekend is in de administratie van uw huisarts. Houd uw mobiele telefoon bij de hand.
  • Deze e-mail ontvangt u van de firma ZorgDomein, niet van uw verwijzer. De verwijzer geeft alleen een opdracht aan de firma ZorgDomein.

Het maken van de afspraak

  • Bij ‘Hoe komt mijn verwijzing tot stand’ vindt u alle gegevens die nodig zijn voor een afspraak.
  • Bij ‘Waar word ik verwacht’ wordt in eerste instantie de locatie genoemd waarvoor u samen met uw verwijzer heeft gekozen.
    Het kan zijn dat bij het maken van de afspraak is afgesproken dat u naar een andere locatie komt, bijvoorbeeld omdat de toegangstijd daar korter is. Let dus altijd goed op op welke locatie u wordt verwacht!

Leest u de informatie op het patiëntbericht helemaal door! Hoe uw afspraak tot stand komt verschilt per specialisme.
Neem het patiëntbericht altijd mee naar uw afspraak.

Laboratoriumaanvraag

Print voor een laboratoriumaanvraag altijd het patiëntbericht uit en neem dat mee naar de bloedafnamepost (prikpost) zodat de medewerker bloedafname weet wat ze moet doen.

Zonder geprint patiëntbericht kunt u niet worden geholpen bij een bloedafnamepost (wél met een papieren laboratoriumformulier).